Handelsbetingelser

Virksomhedens navn: Disas
CVR-nr.: 39423138

Indehaver: Janni Disa Lund Nielsen
Adresse: Østerhedevej 20, 6690 Gørding
Mailadresse: Kontakt@Disas.dk
Telefonnummer: 40472047

Bank: Nordea, Danmark
Reg.nr. 2178 konto nr. 4395536643

 

Pris

Alle priser er i danske kroner (DKK) og inkl. 25% moms. Alle priser er eksklusive forsendelse.

 Betaling

Du kan betale via bankoverførsel. Bemærk, varen afsendes først, når vi har modtaget betalingen.
Vi modtager følgende betalingskort: Dankort / Visa / Visa Electron / Mastercard / Maestro
Vi modtager Mobilpay (kun i Danmark).

 Forsendelse

Forsendelsesomkostninger til nærmeste GLS udgør 49 kr.

Forsendelsesomkostninger til nærmeste DAO pakkeshop udgør 39 kr.
Forsendelsesomkostninger leveret med GLS til privatadressen udgør 69 kr.
Leveringstiden er normalt 1-3 dage.

Ikke afhentede pakker

Bemærk DAO og GLS sender altid og uden undtagelse uafhentede pakker retur. Det SKAL de gøre, da pakkeshopsene ikke har ubegrænset plads til rådighed. DAO og GLS tilbagebetaler ikke fragtudgifterne for ikke afhentede pakker – så hvis pakken ikke afhentes rettidigt (indenfor 10 dage) kan fragtudgifterne ikke returneres.

Levering

Ordrer afsendes senest 1-2 arbejdsdage efter vi har modtaget din bestilling og betaling, forudsat at varen er på lager. Hvis varen ikke er på lager vil du indenfor 1-3 arbejdsdage modtage en mail med en forventet leverings dato.

Fortrydelsesret

Du har altid 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos Disas. Ønsker du at fortryde hele eller dele af dit køb skal du hurtigst muligt og senest 14 dage efter modtagelsen af dine varer give os skriftlig besked herom på kontakt@disas.dk. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder hele eller dele af dit køb.

 Returnering af varer

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for returfragten og det er dit ansvar at sørge for at varen kommer sikkert frem til os. Du hæfter selv for eventuelle skader, som opstår i forbindelse med returnering af varen, samt for evt. bortkommende varer. Vi anbefaler derfor at du benytter en forsendelsesform med sporing / tracking.

Vi modtager ikke varer, som sendes retur pr. efterkrav og heller ikke varer, som er sendt retur uden omdeling.

 Varen sendes til:

Disas
Østerhedevej 20
6690 Gørding
Email: Kontakt@disas.dk
Tlf.nr. 40472047

 Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tarot- og orakelkort og andre plomberede varer må IKKE åbnes!

 Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder fejl og mangler i materiale og/eller fabrikation ved forevisning af faktura. Der kan ikke reklameres over fejl og skader, som skyldes brugspåvirkninger. For at opnå erstatning ved reklamation skal defekten have været til stede, inden du modtog varen. Du kan reklamere over fejl og mangler ved varen indtil 24 måneder efter modtagelsen af varen. Reklamerer du mere end 6 måneder efter modtagelsen af varen, skal du kunne bevise at manglen var tilstede, da du modtog varen.

Hvis du ønsker at gøre brug af din reklamationsret skal du kontakte os på kontakt@disas.dk. Du bedes vedlægge din faktura samt en detaljeret beskrivelse af problemet. Vi modtager ikke reklamationer, som er sendt uden forudgående aftale. Vi modtager ikke varer, som sendes retur pr. efterkrav og heller ikke varer, som er sendt retur uden omdeling. Hvis reklamationen ikke anses som berettiget, så vil alle fragtomkostninger i reklamationssagen blive pålagt kunden.

Såfremt vi skønner at din reklamation er berettiget kan du enten få varen repareret, få varen ombyttet, få et afslag i prisen eller få pengene retur afhængig af situationen.

 Varen sendes til:

Disas
Østerhedevej 20
6690 Gørding
Email: Kontakt@disas.dk
Tlf.nr. 40472047

 Klagemuligheder

Har du en klage over en vare, som du har købt hos Disas, beder vi dig sende den skriftligt til kontakt@disas.dk.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

 Persondatapolitik

Persondata er oplysninger, der kan knyttes til dig som person, som fx navn, adresse, telefonnummer og mailadresse. Hos Disas registrerer og anvender vi kun de persondata, som du selv afgiver i forbindelse med din bestilling og som er nødvendige for at kunne behandle og ekspedere dine ordrer.

Vi registrerer følgende oplysninger, når du handler hos Disas.

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • Mailadresse

De personoplysninger vi indsamler bruges til at gennemføre de køb eller den service, som oplysningerne er indsamlet i forbindelse med. Oplysningerne videregives ikke til 3. part, medmindre du har givet et udtrykkeligt samtykke hertil.

Hvis du vælger at oprette en konto hos Disas kan du selv se og redigere i de oplysninger, som vi har registret om dig. Du kan til enhver tid vælge at slette din konto igen – for hjælp til dette kontakt os.

Hvis du vælger at tilmelde dig nyhedsbrevet bruges dit navn og din e-mail adresse til at sende dig nyhedsbrevet. Du kan til enhver tid afmelde dig nyhedsbrevet.

Personoplysningerne registreres hos Disas og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Du kan altid få indsigt i, hvilke oplysninger vi har registreret om dig ved at kontakte os. Hvis de oplysninger vi har om dig ikke er korrekte, kan du naturligvis altid få dem ændret eller slettet og du kan til enhver tid trække dit samtykke til at vi behandler dine oplysninger tilbage igen.

Din købshistorik registreres og gemmes i mindst 5 år i henhold til bogføringsloven

Du har ret til at indgive en klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde Disas behandler dine personoplysninger på. Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger på www.datatilsynet.dk.